Persbericht Cool & Comfort; Alles-in-één oplossing voor de installateur

Unieke modulaire software-oplossing voor installatiebedrijven

Cafca Software is een bekend en betrouwbaar merk in de wereld van installaties. Al meer dan 25 jaar geleden begon Jean-Pierre Cuypers met het ontwikkelen van software, met als duidelijke doel het leven van installateurs te vereenvoudigen. En de resultaten zijn indrukwekkend. Diverse klantverhalen tonen aan dat installatiebedrijven die gebruik maken van Cafca Software minstens 30% tijdsbesparing realiseren in hun bedrijfsbeheer in vergelijking met handmatige processen. En het beste moet nog komen, want Cafca Software belooft de gebruikers een nog betere toekomst!

Twee jaar geleden heeft Cafca Software een strategische zet gedaan die nu zijn vruchten afwerpt. Onder leiding van zaakvoerder Jean-Pierre Cuypers heeft het bedrijf zich aangesloten bij een internationale groep, samen met twee andere softwarehuizen, met als duidelijk doel de ontwikkeling en implementatie van software specifiek gericht op de installatiewereld te versnellen. Door onze expertise en ervaring - samen goed voor 60 jaar! - te bundelen, versterken we elkaar. Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat ik inmiddels een diepgaand inzicht heb in de bedrijfsprocessen van installatiebedrijven, van eenmanszaken tot KMO's. Dit inzicht is essentieel omdat ons modulaire softwarepakket zich echt onderscheidt als maatwerk voor de installatiesector. Het is namelijk onmogelijk om de diversiteit van de bouwsector te bedienen met een one-size-fits-all oplossing! Binnen de groep zorg ik ervoor dat we altijd rekening houden met de specifieke kenmerken van de Belgische installateurs, zoals de vereiste attesten voor de drie gewesten en de integratie met groothandels.

Kennispartner

Hiermee houdt Jean-Pierre Cuypers vast aan wat hij sinds de oprichting van zijn bedrijf altijd voor ogen heeft gehouden: in de steeds veranderende installatiewereld moet Cafca Software een baken van innovatie, betrouwbaarheid en groei vormen.

Theo Andela, marketing manager bij Cafca Software, gaat nog een stap verder. Met een kennis en ervaring van een kwarteeuw, overstijgt Cafca Software het label van softwareleverancier. We zijn eerder jouw kennispartner in de installatiewereld, en fungeren als gids voor de digitale toekomst van installatiebedrijven. Geef ons de kans en we zullen het volledige potentieel en de capaciteit van jouw installatiebedrijf maximaliseren. We hechten veel waarde aan langdurige relaties met onze klanten en partners, omdat dit bijdraagt aan ons uiteindelijke doel: gebruikers van Cafca Software rust en vertrouwen bieden, wat resulteert in efficiëntie, kwaliteit, plezier en trots.

Modulair

Cafca Software biedt installatiebedrijven een unieke alles-in-één oplossing met modulaire structuur, waardoor de installateur volledige controle heeft over zijn softwarepakket. De software is opgebouwd uit zes modules, waarmee de installateur zijn eigen pakket kan samenstellen: Offertes & facturen, Werkplanning, Projecten, Onderhoudsbeheer, Track & tijdsregistratie en Voorraadbeheer & materiaalplanning. De gegevensuitwisseling met de boekhouder is naadloos geïntegreerd, waardoor tijd en kosten worden bespaard. "De mogelijkheden, gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie zijn direct merkbaar, zowel op kantoor als op de werkvloer", aldus Jean-Pierre Cuypers. Vraag vandaag nog een gratis demo aan via onze website en ontdek zelf hoe Cafca Software uw bedrijf kan helpen. Je zult versteld staan van de mogelijkheden!

HVAC-installateurs

Voor koeltechnische installateurs biedt Cafca Software een speciale module waarmee ze de aangekochte flessen koudemiddel kunnen bijhouden en het verbruik per fles kunnen beheren door dit in te voeren in de digitale werkbon. Op deze manier kan de installateur altijd aantonen waarom en voor welke installatie een bepaald koudemiddel is gebruikt, wat veel problemen - en mogelijke boetes - kan voorkomen!

Het onderscheidende kenmerk van een HVAC-installateur is de nadruk die wordt gelegd op service en onderhoud van koelinstallaties. Deze installaties spelen vaak een essentiële rol in de bedrijfsprocessen van de eindgebruiker en moeten te allen tijde goed functioneren. Een storing in een koelinstallatie heeft veel ernstigere gevolgen dan bijvoorbeeld een verwarmingsinstallatie of een tijdelijke uitval van een slagboom. Met Cafca Software ontvang je automatische meldingen wanneer preventief onderhoud nodig is. Dit zorgt voor bedrijfszekerheid voor de klant en extra omzet voor de installateur.

Maar er is meer. In Cafca Software is ook de Digabon geïntegreerd. Via een smartphone of tablet opent de servicemonteur de werkopdracht en voegt de daadwerkelijk gewerkte uren en alle gebruikte onderhoudsproducten en reserveonderdelen toe. Hiermee wordt gegarandeerd dat alles correct wordt gefactureerd. Foto's en attesten maken de digitale bon compleet.

Vraag een gratis demo aan

Koppeling met 42 groothandels

Als kers op de taart om installateurs te overtuigen voor Cafca Software te kiezen: Cafca Software is geïntegreerd met maar liefst 42 groothandels! Met het gemak van het importeren en onderhouden van stamartikelen, kunnen gebruikers deze vervolgens gebruiken in diverse documenten zoals samengestelde artikelen, voorraadlijsten, offertes, werkbonnen en bestelbonnen. En als de groothandel de prijzen aanpast? Geen zorgen, Cafca Software is een 100% webapplicatie die naadloos werkt op elk apparaat - of het nu een PC, Mac, tablet of smartphone is. Zo worden prijsaanpassingen en voorraadniveaus van de groothandels in realtime bijgewerkt. Met de handige 'GetBasket'-functie kunnen gebruikers zelfs het winkelmandje van de webshop downloaden terwijl ze documenten opstellen in Cafca. En dit is nog niet alles! Met Cafca 'e-order' kan de bestelbon rechtstreeks naar de webshop van de gekozen groothandel worden gepost... en kan de installateur uitkijken naar een vlotte levering! Tijdsbesparing, gemoedsrust en tevreden klanten, herinner je je dat nog?

TIPS, UPDATES EN NIEUWTJES

Altijd als eerste op de hoogte? Schrijf je in op onze e-mail nieuwsbrief