Koppeling Peppol voor ontvangen 'Aankoopfacturen' binnenkort live in Cafca Windows

Delen

In de module  'Aankoopfacturen' van Cafca Software Windows kunnen vanaf juni 2025 facturen via Peppol ontvangen worden. We informeren je tijdig wanneer alles live staat. Lees in dit blogartikel alvast alles wat je hierover moet weten om voorbereid te zijn.

  1. In je Cafca Software registreer je je bedrijf als Peppol ontvanger.
  2. Jouw leveranciers zien dat je Peppol ontvanger bent en kunnen dan hun facturen via Peppol laten toekomen.
  3. De facturen worden in Cafca Software in een 'ontvangsttabel' getoond.
  4. Daarna zet je ze door naar je vertrouwde 'Aankoopfacturen' module.

Wil je ondersteuning of heb je vragen? Ons supportteam staat voor je klaar.

Je grootste voordelen zijn:

  1. Voorbereid op de toekomst: vanaf 2026 wordt het verplicht om facturen via Peppol te ontvangen en te verzenden. Het onderdeel 'Aankoopfacturen' biedt de oplossing om voorbereid te zijn. Je hoeft dan geen extra software aan te schaffen. Dit is volledig geïntegreerd en stelt je in staat om aankoopfacturen via Peppol te ontvangen en te gebruiken in je projecten, werkbonnen en voorraad. Stuur de aankoopfacturen vervolgens naar je boekhoudsysteem. 

    Koppeling Peppol met Cafca Software-1-1
  2. Het zelf beheersen van je aankoopfacturen en onkostennota's is een deugd voor je bedrijf en projecten. Mooi overzichtelijk in een tabel zodat niets je meer ontgaat. Goedkeuren en meteen de betaling plannen. Dat is crediteurenbeheer zoals het hoort te zijn.

  3. Flexibele toewijzing = nauwkeurige nacalculatie: artikellijnen op de aankoopfactuur kunnen automatisch toegewezen / gekoppeld worden aan een: 
    • Bestelbon
    • Werkbon
    • Project
    • Verkoopfactuur
    • Voorraad
    Dit helpt je bij een nauwkeurigere nacalculatie en controle op je materialenstroom.

  4. Geavanceerde sortering en filtering: Filter je aankopen en krijg snel inzichten in: 
    - De aftrekbare btw van deze maand;
    - Je openstaande of achterstallige aankoopfacturen;
    - Je investeringsfacturen voor dit boekjaar;
    - Alle aankopen voor een specifiek project, werkbon of voorraad.

    Eindeloze mogelijkheden = een geruststellende gedachte. Geen op-en-neer communicatie met je boekhouder om de status van je bedrijf te weten. Bij je verkoopfacturen werkt het op dezelfde manier!

  5. Help je boekhouder met snel inboeken:  Stuur je aankoopdocumenten in boekhoudformaat 'op maat' door naar je boekhouder of boekhoudsysteem en laat het direct instromen. Stop met betalen voor handmatige invoer en op-en-neer verkeer met het kantoor.

  6. ROI? Zonder dat je bedrijf maar één Euro moet investeren, rijdt het mee vlot op de digitale snelweg. Eén van de vele voordelen waarom je voor Cafca Software kiest of reeds werkt.

    Vragen? Contacteer ons
TIPS, UPDATES EN NIEUWTJES

Altijd als eerste op de hoogte? Schrijf je in op onze e-mail nieuwsbrief